CultuurpodiumOnline is een online magazine over podiumkunsten binnen en buiten de muren van theaters en concertzalen. We schrijven over alles wat er op de podia te doen is op het gebied van theater, muziek, dans, musical, jazz, opera, festivals, klassieke muziek en nog veel meer. In de rubriek Even voorstellen maakt u kennis met een aantal van onze medewerkers.
In ons tag overzicht is te zien welke onderwerpen u op onze site kunt vinden.
Accreditatie namens CultuurpodiumOnline wordt alleen aangevraagd door de coördinatoren wiens naam vermeld wordt in het colofon. Krijgt u accreditatieaanvragen binnen van anderen namens CultuurpodiumOnline, checkt u dan aub even via het algemene mailadres of dat wel klopt.
Hier op het prikbord kan een flyer van uw voorstelling komen te staan.
Op ons prikbord in de rechterkolom van de voorpagina hebben we plaats voor de flyers van een beperkt aantal voorstellingen en concerten. Wilt u ook een flyer op ons prikbord plaatsen? Stuur uw beeldmateriaal en eventueel ander persmateriaal naar ons algemene mailadres en als (of zodra) er plaats is zullen we uw flyer op het prikbord zetten.
Wilt u een CD of DVD laten recenseren door één van de medewerkers van CultuurpodiumOnline, dan kunt u een exemplaar, liefst voorzien van achtergrondinformatie of persbericht opsturen naar ons postadres.
Uw productie op
CultuuurpodiumOnline
De redactie van Cultuurpodium Online ontvangt een grote hoeveelheid uitnodigingen voor voorstellingen, concerten en festivals. Jammer genoeg kunnen we niet van alles verslag doen in ons magazine. We proberen bovendien om een zo afwisselend mogelijk beeld te geven van wat er op de Nederlandse podia allemaal te beleven valt. We kunnen daarom niet garanderen dat we aandacht aan uw voorstelling zullen besteden. Wel kunnen we altijd een kort bericht over uw productie melden via onze twitterstream.
These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
Door Mieke Kreunen met foto's van Leo van Velzen (klik voor vergroting)
Al dagen dromden er mensen rondom de heuse snelweg, de A3, met een 80 meter lange file die ineens bleek te zijn ontstaan op de Noordsvaarder. Zaterdagavond ging het stuk officieel in première en stond er naast de tribune (voor de betalende toeschouwers) dan ook weer een grote groep passanten achter het rood-witte lint.
De file in Blik symboliseert de patstelling van de maatschappij die tot stilstand is gekomen, letterlijk en figuurlijk kan niemand een kant meer op. Als de snelwegen vol auto's staan en niemand meer voor of achteruit kan ontstaat er op de snelweg een samenleving tussen de mensen die er noodgewongen iets met elkaar zullen moeten. Er ontstaan nieuwe kansen maar ook oude patronen worden zichtbaar. De file als eindbestemming van de evolutie.
De laatste week in de Appelloods was erg rustig want alles moest verscheept worden naar Terschelling dus de techniek moest beunen en het artistieke gedeelte had een week vrij (bij het bouwen van de snelweg op het strand van Terschelling is het decor tweemaal weggespoeld door het springtij).
Voor mij een uitgelezen kans om van het mooie weer te genieten met een goed boek op het strand. En wat een mooi boek! ‘Cesarion’ van Tommy Wieringa (aanrader nu de vakantie voor de deur staat). Het is zo fijn dat bij het lezen van een goed verhaal alle creatieve sluizen zich openen. En zodoende kan je psychologisch en beeldend de wereld even ontvluchten.
Blik is één van de twee voorstellingen van Toneelgroep De Appel die op Oerol te zien zullen zijn en één van de voorstellingen die door CultuurpodiumOnline speciaal worden aanbevolen. Kijk op onze Oerolpagina voor meer van en over Oerol.
These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
Blik is één van de twee voorstellingen van Toneelgroep De Appel die op Oerol te zien zullen zijn en één van de voorstellingen die door CultuurpodiumOnline speciaal worden aanbevolen. Kijk op onze Oerolpagina voor meer van en over Oerol.
These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
Langzaam aan komt alles samen. Gisteren heb ik in Carl's studio alle muziek gehoord. En als hij dan vertelt welke beelden hierbij horen krijgt de voorstelling Blik vorm in mijn hoofd. Ik ben ook op het kostuumatelier geweest om wat aan te passen. Het kostuumatelier is een vrolijke vrouwenclub onder leiding van Annelies de Ridder. Onder behoorlijke stress moeten zij alle pakken voor de voorstelling klaarstomen. Ik pas een jas gemaakt uit rood-wit politielint. Ik kijk in de spiegel en zie een jaren tachtig rockstar. Ook moet ik fuchsia slangenleder boots passen. Ik maak hierbij de opmerking tegen Annelies: "Het wordt hoog tijd dat ik stop met spelen". Waarop zij antwoordt: "Dan hoef je niet meer van die malle pakjes aan. Ja, precies!" Desalniettemin maakt Annelies wonderschone kostuums.
Blik is één van de twee voorstellingen van Toneelgroep De Appel die op Oerol te zien zullen zijn en één van de voorstellingen die door CultuurpodiumOnline speciaal worden aanbevolen. Kijk op onze Oerolpagina voor meer van en over Oerol.
These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
Blik is één van de twee voorstellingen van Toneelgroep De Appel die op Oerol te zien zullen zijn en één van de voorstellingen die door CultuurpodiumOnline speciaal worden aanbevolen. Kijk op onze Oerolpagina voor meer van en over Oerol.
These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
Vorig jaar ging ik met mijn vriendin naar Gent. Een dagje uit met een ontbijtstop in Antwerpen bij Het Dagelijks Brood (een aanrader). Na het ontbijt kochten we daar een chocoladebom, een taartje van 20 cm diameter in bolvorm, helemaal van chocoladetruffel en afgewerkt met cacaopoeder. Met het doosje liepen we naar de auto om onze reis richting Gent voort te zetten. Mijn vriendin merkte op dat de taart best zwaar voelde en dat je haar vooral recht moest houden want dat ze anders straks tegen de zijkant van het doosje plakte.
Ook in de auto moest de taart secuur op schoot en het doosje bij het optrekken een beetje zwevend in de lucht gehouden worden ter protectie van de bom.