Cultuurpodium Online

CultuurpodiumOnline is een online magazine over podiumkunsten binnen en buiten de muren van theaters en concertzalen. We schrijven over alles wat er op de podia te doen is op het gebied van theater, muziek, dans, musical, jazz, opera, festivals, klassieke muziek en nog veel meer.
In de rubriek Even voorstellen maakt u kennis met een aantal van onze medewerkers.

In ons tag overzicht
is te zien welke onderwerpen u op onze site kunt vinden.

Accreditatie namens CultuurpodiumOnline wordt alleen aangevraagd door de coördinatoren wiens naam vermeld wordt in het colofon. Krijgt u accreditatieaanvragen binnen van anderen namens CultuurpodiumOnline, checkt u dan aub even via het algemene mailadres of dat wel klopt.

Specials

Festival aan de Werf
Holland Festival
Artikelen over Oerol Impressies van Oerol
Geluiden van Oerol
Onze speciale Oerolpagina
De Parade
Lowlands

Onderwerpen

Actie
Algemeen
Cabaret
CD en DVD
Circus en show
Dans
Festival
Jazz
Jeugd
Klassieke muziek
Locatietheater
Multimedia
Musical
Muziek
Nieuws
Opera en operette
Pop en rock
Straattheater
Toneel
Verwacht
Wereldmuziek

Cultuur op TV

Opium
Vrije Geluiden

Alle bloggers

Blog Aart Schutte
Blog Cornee Hordijk
Blog David Geysen
Blog Dorien Haan
Blog Hanneke en Jonas
Blog Joel de Tombe
Blog Karin Lambrechtsen
Blog Marijcke Voorsluijs
Blog Marina Kaptijn
Blog Marle en Clara
Blog Michael Varenkamp
Blog Moniek Poerstamper
Blog Noortje Herlaar
Blog Rembrandt Frerichs
Blog Suzan Seegers
Blog Tamara Schoppert
Blog Thomas Cammaert
Blog Tom Beek
Blog Ton van der Meer
Blog Willliam Spaaij
Blog Yonga Sun

Archieven

Sep 2017 Aug 2017 Jul 2017 Jun 2017 Apr 2017 Aug 2016 Jul 2016 Jun 2016 Apr 2016 Mrt 2016 Feb 2016 Dec 2015 Nov 2015 Okt 2015 Sep 2015 Aug 2015 Jul 2015 Jun 2015 Mei 2015 Apr 2015 Mrt 2015 Feb 2015 Jan 2015 Dec 2014 Nov 2014 Okt 2014 Sep 2014 Aug 2014 Jul 2014 Jun 2014 Mei 2014 Apr 2014 Mrt 2014 Feb 2014 Jan 2014 Dec 2013 Nov 2013 Okt 2013 Sep 2013 Aug 2013 Jul 2013 Jun 2013 Mei 2013 Apr 2013 Mrt 2013 Feb 2013 Jan 2013 Dec 2012 Nov 2012 Okt 2012 Sep 2012 Aug 2012 Jul 2012 Jun 2012 Mei 2012 Apr 2012 Mrt 2012 Feb 2012 Jan 2012 Dec 2011 Nov 2011 Okt 2011 Sep 2011 Aug 2011 Jul 2011 Jun 2011 Mei 2011 Apr 2011 Mrt 2011 Feb 2011 Jan 2011 Dec 2010 Nov 2010 Okt 2010 Sep 2010 Aug 2010 Jul 2010 Jun 2010 Mei 2010 Apr 2010 Mrt 2010 Feb 2010 Jan 2010 Dec 2009 Nov 2009 Okt 2009 Sep 2009 Aug 2009 Jul 2009 Jun 2009 Mei 2009 Apr 2009 Mrt 2009 Feb 2009 Jan 2009 Dec 2008 Nov 2008 Okt 2008 Sep 2008 Aug 2008 Jul 2008 Jun 2008 Mei 2008 Apr 2008 Mrt 2008 Feb 2008 Jan 2008 Dec 2007 Nov 2007 Okt 2007 Sep 2007 Aug 2007 Jul 2007 Jun 2007 Mei 2007 Apr 2007 Mrt 2007 Feb 2007 Jan 2007 Dec 2006 Nov 2006 Okt 2006 Sep 2006 Aug 2006 Jul 2006 Jun 2006 Mei 2006 Apr 2006 Mrt 2006 Feb 2006 Jan 2006 Dec 2005 Nov 2005 Okt 2005 Sep 2005 Aug 2005 Jul 2005 Jun 2005


Prikbord

Hier op het prikbord kan een flyer van uw voorstelling komen te staan.

Op ons prikbord in de rechterkolom van de voorpagina hebben we plaats voor de flyers van een beperkt aantal voorstellingen en concerten. Wilt u ook een flyer op ons prikbord plaatsen? Stuur uw beeldmateriaal en eventueel ander persmateriaal naar ons algemene mailadres en als (of zodra) er plaats is zullen we uw flyer op het prikbord zetten.

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Del.icio.us
  • Digg
  • Google
  • Technorati
  • eKudos
  • Facebook
  • Blogmarks
  • Furl
  • Live
  • NuJIJ
  • Slashdot

Onderwerp: MUZIEK, WERELDMUZIEK

19 Januari 2014

Jazz-zanger Hancilar blaast nieuw leven in standards

  
Tekst en beeld: Ronald Rijntjes

Op donderdag 16 januari stond de 34-jarige Turkse jazz-zanger Yaşam Hancilar in de Regentenkamer in Den Haag. In een knusse zaal bracht Hancilar met zijn kwartet zwoele en up-tempo jazzstandards én Braziliaanse muziek. Hij werd begeleid door een strakke ritmesectie bestaande uit pianist Christian Pabst (Duitsland), bassist Marco Zenini (Italië) en drummer Mauricio Ramirez (Colombia).

De sfeer in de Regentenkamer was zeer goed. Helaas was de opkomst niet hoog. Hierdoor werd de zaal als huiskamer gebruikt en zat het publiek bovenop het kwartet. Hancilar verwelkomde de bezoekers en vertelde tussen de nummers door op een vlotte en enthousiaste manier wat ze gingen spelen en dat hij erg blij was om in deze zaal te mogen staan.

  
Scat
De vier heren laten een strak en fris geluid horen. Originele bewerkingen van bekende jazznummers geven deze groep een eigen identiteit. Naast de mooie stemklank die Hancilar heeft wist hij ook zo nu en dan een scat te verwerken in de nummers. Hierdoor werd er even vocaal gesoleerd. Dit is een toevoeging op de nummers.

In 2012 debuteerde Hancilar met zijn album Here’s To Life. Tijdens dit concert speelden ze met name stukken van dit album. Nummers als ‘How Deep is the Ocean’, ‘I Mean You’, ‘This Masquereda’ en ‘The Best is Yet to Come’ worden zonder enige moeite weggespeeld. Elk nummer heeft een eigen karakter en wordt omlijst door diverse solo’s.

Moeiteloos
Pianist Christian Pabst weet zijn weg op de toetsen goed te vinden en speelt moeiteloos verschillende solo’s van hoog naar laag, snel en langzaam. Bassist Marco Zenini krijgt ook voldoende ruimte om zijn kunsten op de contrabas te laten horen. Hij duikt in de snaren en weet spannend spel in de muziek te verweven. Mauricio Ramirez slaat met zichtbaar plezier op zijn drumstel en wisselt regelmatig van stokken naar brushes.

  
In het nummer ‘Stolen Moments’ gaat het volume omhoog en wordt er fel gespeeld. Door de kleine setting komt dit nummer goed binnen en voel je het spel van de heren nadreunen in de tafels en stoelen. Het nummers ‘Bridges’ is een mooie Engelstalige bewerking van de Braziliaans componist Milton Nascimento. Naast de Engelstalige nummers zingt Hancilar er ook een aantal in het Portugees, dat hem goed af gaat. Hierdoor is het een divers programma.

Hapje en een drankje
De muziek van het Hancilar kwartet is lekker om naar te luisteren onder het genot van een hapje en een drankje. Af en toe spannend, maar het is geen muziek om helemaal uit je dak te gaan. Zo nu en dan is de opbouw van de nummers hetzelfde, met name de volgorde van de solo’s. De mannen gaven hun concert met veel plezier en Hancilar genoot volop, hij danste met een glimlach tijdens zijn optreden.


Gebruikte Tags: , , , , , , , , ,

=================


(optioneel veld)
(optioneel veld)
Om geautomatiseerde spam in reacties te voorkomen stellen we je een eenvoudige vraag.

Reactiemoderatie staat aan op deze site. Dit betekent dat je reactie niet zichtbaar zal zijn, tot deze is goedgekeurd door een beheerder.

Persoonlijke info onthouden?
Kleine lettertjes: Alle HTML-tags behalve <b> en <i> zullen uit je reactie worden verwijderd. Je maakt links door gewoon een URL of e-mailadres in te typen.