Cultuurpodium Online

CultuurpodiumOnline is een online magazine over podiumkunsten binnen en buiten de muren van theaters en concertzalen. We schrijven over alles wat er op de podia te doen is op het gebied van theater, muziek, dans, musical, jazz, opera, festivals, klassieke muziek en nog veel meer.
In de rubriek Even voorstellen maakt u kennis met een aantal van onze medewerkers.

In ons tag overzicht
is te zien welke onderwerpen u op onze site kunt vinden.

Accreditatie namens CultuurpodiumOnline wordt alleen aangevraagd door de coördinatoren wiens naam vermeld wordt in het colofon. Krijgt u accreditatieaanvragen binnen van anderen namens CultuurpodiumOnline, checkt u dan aub even via het algemene mailadres of dat wel klopt.

Specials

Festival aan de Werf
Holland Festival
Artikelen over Oerol Impressies van Oerol
Geluiden van Oerol
Onze speciale Oerolpagina
De Parade
Lowlands

Onderwerpen

Actie
Algemeen
Cabaret
CD en DVD
Circus en show
Dans
Festival
Jazz
Jeugd
Klassieke muziek
Locatietheater
Multimedia
Musical
Muziek
Nieuws
Opera en operette
Pop en rock
Straattheater
Toneel
Verwacht
Wereldmuziek

Cultuur op TV

Opium
Vrije Geluiden

Alle bloggers

Blog Aart Schutte
Blog Cornee Hordijk
Blog David Geysen
Blog Dorien Haan
Blog Hanneke en Jonas
Blog Joel de Tombe
Blog Karin Lambrechtsen
Blog Marijcke Voorsluijs
Blog Marina Kaptijn
Blog Marle en Clara
Blog Michael Varenkamp
Blog Moniek Poerstamper
Blog Noortje Herlaar
Blog Rembrandt Frerichs
Blog Suzan Seegers
Blog Tamara Schoppert
Blog Thomas Cammaert
Blog Tom Beek
Blog Ton van der Meer
Blog Willliam Spaaij
Blog Yonga Sun

Archieven

Sep 2014 Jun 2014 Jun 2013 Aug 2011 Jul 2011 Jun 2011 Mei 2011 Jun 2010 Mei 2010 Dec 2009 Nov 2009 Okt 2009 Sep 2009 Aug 2009 Jul 2009 Jun 2009 Mei 2009 Apr 2009 Nov 2008 Jun 2008 Apr 2008 Mrt 2008 Feb 2008 Jan 2008 Dec 2007 Nov 2007


Prikbord

Hier op het prikbord kan een flyer van uw voorstelling komen te staan.

Op ons prikbord in de rechterkolom van de voorpagina hebben we plaats voor de flyers van een beperkt aantal voorstellingen en concerten. Wilt u ook een flyer op ons prikbord plaatsen? Stuur uw beeldmateriaal en eventueel ander persmateriaal naar ons algemene mailadres en als (of zodra) er plaats is zullen we uw flyer op het prikbord zetten.

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Del.icio.us
  • Digg
  • Google
  • Technorati
  • eKudos
  • Facebook
  • Blogmarks
  • Furl
  • Live
  • NuJIJ
  • Slashdot

Onderwerp: POP-ROCK

25 September 2012

Magisch Doe Maar is terug

Doe Maar Doe Maar Doe Maar
Tekst: Judith Verkerk
Beeld: Berbera van den Hoek

Aan de vooravond van hun Symphonica in Rosso-concerten in het Gelredome (waarvoor inmiddels meer dan 90.000 kaarten zijn verkocht) kwam Doe Maar voor de try outs naar het Patronaat in Haarlem. In een volle zaal, want de kaarten waren in recordtempo uitverkocht.

Ondanks dat Henny Vrienten, Ernst Jansz en Jan Hendriks de avond ervoor hun eerste try out in Den Bosch hadden, komen ze zichtbaar gespannen het podium op. Het openingsnummer Doris Day, Zoek het zelf maar uit (met een heerlijke saxofoonsessie van Jan Kooper) en Okee lopen niet helemaal lekker. De jamsessies tijdens de nummers gaan niet optimaal en af en toe wisselen de mannen vragende of fronsende blikken uit. Ze lijken nog niet in hun element.

‘Fijn dat jullie er nog steeds zijn!’ verwelkomt Henny Vrienten het publiek. Het bestaat uit de vrouwelijke fans van toen, die inmiddels 50+ zijn en op vouwkrukjes voor het podium zitten. Mannen die alle nummers uit hun hoofd kennen. Maar ook jonge dames in roze/groen die vooraan een blik van Ernst of Henny proberen op te vangen.

Na deze opening en de enthousiaste reacties uit het publiek lijkt de spanning doorbroken. Ze zijn op weinig fouten meer te betrappen. Het maakt niet uit of ze Een nacht alleen, Belle Helene of Nachtzuster zingen. Het publiek zingt de teksten woord voor woord mee. ‘Hé, jullie kennen ze nog?!’ merkt Henny droog op.

Doe Maar Doe Maar Doe Maar

Ook Joost Belinfante en Jan Kooper spelen weer een belangrijke rol tijdens het concert. Spetterende saxofoonsessies, uniek geluid door prullenbakken en neusfluiten en Joost Belinfantes legendarische vertolking van Nederwiet. De mannen van Doe Maar genieten er zichtbaar van dat deze mannen weer onderdeel zijn van hun show.

 Naarmate het concert vordert barst de magische Doe Maar-gekte van de jaren ’80 weer los. Het leidt tot gillende vrouwen, een publiek dat niet stil kan blijven staan op de aanstekelijke Doe Maar-deuntjes en heerlijke sessies tussen Henny en ‘halfgod op de gitaar’ Jan.

Als de mannen van Doe Maar na 2 energieke uren aangeven dat ze er nu echt mee stoppen klinkt een oorverdovend gegil. Met resultaat. De mannen komen, tot groot enthousiasme van het publiek, twee keer terug voor een toegift. Ook hierna blijft het gegil nog aanhouden. Ze hoeven er dus niet aan te twijfelen of ze klaar zijn voor Symphonica in Rosso.

Het was bijzonder om deze geslaagde try out mee te maken en iets te mogen proeven van het magische Doe Maar van toen. Het smaakt zeker naar meer!




=================


(optioneel veld)
(optioneel veld)
Om geautomatiseerde spam in reacties te voorkomen stellen we je een eenvoudige vraag.

Reactiemoderatie staat aan op deze site. Dit betekent dat je reactie niet zichtbaar zal zijn, tot deze is goedgekeurd door een beheerder.

Persoonlijke info onthouden?
Kleine lettertjes: Alle HTML-tags behalve <b> en <i> zullen uit je reactie worden verwijderd. Je maakt links door gewoon een URL of e-mailadres in te typen.