Cultuurpodium Online

CultuurpodiumOnline is een online magazine over podiumkunsten binnen en buiten de muren van theaters en concertzalen. We schrijven over alles wat er op de podia te doen is op het gebied van theater, muziek, dans, musical, jazz, opera, festivals, klassieke muziek en nog veel meer.
In de rubriek Even voorstellen maakt u kennis met een aantal van onze medewerkers.

In ons tag overzicht
is te zien welke onderwerpen u op onze site kunt vinden.

Accreditatie namens CultuurpodiumOnline wordt alleen aangevraagd door de coördinatoren wiens naam vermeld wordt in het colofon. Krijgt u accreditatieaanvragen binnen van anderen namens CultuurpodiumOnline, checkt u dan aub even via het algemene mailadres of dat wel klopt.

Specials

Festival aan de Werf
Holland Festival
Artikelen over Oerol Impressies van Oerol
Geluiden van Oerol
Onze speciale Oerolpagina
De Parade
Lowlands

Onderwerpen

Actie
Algemeen
Cabaret
CD en DVD
Circus en show
Dans
Festival
Jazz
Jeugd
Klassieke muziek
Locatietheater
Multimedia
Musical
Muziek
Nieuws
Opera en operette
Pop en rock
Straattheater
Toneel
Verwacht
Wereldmuziek

Cultuur op TV

Opium
Vrije Geluiden

Alle bloggers

Blog Aart Schutte
Blog Cornee Hordijk
Blog David Geysen
Blog Dorien Haan
Blog Hanneke en Jonas
Blog Joel de Tombe
Blog Karin Lambrechtsen
Blog Marijcke Voorsluijs
Blog Marina Kaptijn
Blog Marle en Clara
Blog Michael Varenkamp
Blog Moniek Poerstamper
Blog Noortje Herlaar
Blog Rembrandt Frerichs
Blog Suzan Seegers
Blog Tamara Schoppert
Blog Thomas Cammaert
Blog Tom Beek
Blog Ton van der Meer
Blog Willliam Spaaij
Blog Yonga Sun

Archieven

Sep 2014 Jun 2014 Jun 2013 Aug 2011 Jul 2011 Jun 2011 Mei 2011 Jun 2010 Mei 2010 Dec 2009 Nov 2009 Okt 2009 Sep 2009 Aug 2009 Jul 2009 Jun 2009 Mei 2009 Apr 2009 Nov 2008 Jun 2008 Apr 2008 Mrt 2008 Feb 2008 Jan 2008 Dec 2007 Nov 2007


Prikbord

Hier op het prikbord kan een flyer van uw voorstelling komen te staan.

Op ons prikbord in de rechterkolom van de voorpagina hebben we plaats voor de flyers van een beperkt aantal voorstellingen en concerten. Wilt u ook een flyer op ons prikbord plaatsen? Stuur uw beeldmateriaal en eventueel ander persmateriaal naar ons algemene mailadres en als (of zodra) er plaats is zullen we uw flyer op het prikbord zetten.

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Del.icio.us
  • Digg
  • Google
  • Technorati
  • eKudos
  • Facebook
  • Blogmarks
  • Furl
  • Live
  • NuJIJ
  • Slashdot

Onderwerp: POP-ROCK, JAZZ

4 Juni 2012

Marcus Miller vanouds sterk op ‘Renaissance’

Marcus Miller
Tekst: Serge Julien

Na de twee opeenvolgende live albums ‘A Night In Monte Carlo’ en ‘Tutu Revistited’ is ‘Rennaisance’ Marcus Miller’s eerste studioplaat sinds het collaboratie album ‘Thunder’ uit 2009 met Stanley Clarke en Victor Wooten.  De nieuwe langspeler laat het vertrouwde geluid en pluktechniek van de bassist, producer en componist horen. Opnieuw beweegt Miller zich in de wereld van jazz, fusion en funk. Wel is Miller omringd door een nieuwe groep overwegend jonge muzikanten.

Feel good
‘Renaissance’ is nog geen 30 seconden oud, of de overbekende hamerslag van Miller heeft zich al meester gemaakt van je. Niet alleen zijn de rifjes weer ontzettend pakkend, de eerste track ‘Detroit’ heeft ook een fijn ‘feel good’ gehalte met een groove, fijne blazers en een rockgitaartje.   Zwoeler en traditioneler klinkt het in ‘Redemption’ met mooi sax- en trompetspel van respectievelijk Alex Han en Sean Jones.  Ook in ‘February’ krijgen de muzikanten de ruimte om hun kunnen te laten horen. Een prima cover vormt zich in ‘Slippin’ Into Darkness’ van de funkband War, met mooi pianowerk van Kris Bowers.

Ivan Lins
Een van de prijsnummers is ongetwijfeld de Ivan Lins compositie ‘Setembro (Brazilian Wedding Song)’, dat een lichte latin feel heeft en gastrollen bevat van Gretchen Parlato en Rubén Blades. Het is aangenaam om te horen hoe Parlato’s warme stemgeluid het soepele fretloze basspel van Miller volgt. Van de warmte duikt Miller ook weer net zo makkelijk in een heftiger stuk als ’Jekyll and Hyde’, dat zoals de titel al suggereert, verwarring zaait met mooie gevoelige melodieën tegenover rauw, gevaarlijk klinkende lijnen. Een van de betere originele composities die Miller compositorisch diep laat gaan. Een knipoog naar de jaren zeventig sluimert door in ‘CEE-TEE-EYE’, een ode aan het jazzlabel ‘CTI’ dat bekend werd met platen van onder andere Deodato,  George Benson en Bob James.

Naast de covers ‘Slippin Through Darkness’ en Setembro (Brazillian Wedding Song)’ nam Miller voor zijn nieuwe plaat ook een subliem ‘I’ll Be There’ van Michael Jackson onder handen en een minder geslaagd ‘Tightrope’ van Janelle Monae, waarin Dr. John van zich laat horen. 

Kwaliteitsmuziek
Heel strikt genomen gebeurt er weinig nieuws op deze nieuwe Marcus Miller plaat, en dat is niet negatief bedoeld. Bij Miller ben je verzekerd van kwaliteitsmuziek, waarin ruimte is voor meerdere stijlen als traditionele jazz, stevige grooves, fusion en natuurlijk het distinctieve baswerk van de meester. Zijn nieuwe band mag er wezen. Miller is als vanouds sterk op deze nieuwe plaat, die je zo kunt aanschaffen. Prima genieten!

‘Renaissance’ is verkrijgbaar via iTunes, Bol.com en de betere platenzaak.


Gebruikte Tags: ,

=================


(optioneel veld)
(optioneel veld)
Om geautomatiseerde spam in reacties te voorkomen stellen we je een eenvoudige vraag.

Reactiemoderatie staat aan op deze site. Dit betekent dat je reactie niet zichtbaar zal zijn, tot deze is goedgekeurd door een beheerder.

Persoonlijke info onthouden?
Kleine lettertjes: Alle HTML-tags behalve <b> en <i> zullen uit je reactie worden verwijderd. Je maakt links door gewoon een URL of e-mailadres in te typen.