Cultuurpodium Online

CultuurpodiumOnline is een online magazine over podiumkunsten binnen en buiten de muren van theaters en concertzalen. We schrijven over alles wat er op de podia te doen is op het gebied van theater, muziek, dans, musical, jazz, opera, festivals, klassieke muziek en nog veel meer.
In de rubriek Even voorstellen maakt u kennis met een aantal van onze medewerkers.

In ons tag overzicht
is te zien welke onderwerpen u op onze site kunt vinden.

Accreditatie namens CultuurpodiumOnline wordt alleen aangevraagd door de coördinatoren wiens naam vermeld wordt in het colofon. Krijgt u accreditatieaanvragen binnen van anderen namens CultuurpodiumOnline, checkt u dan aub even via het algemene mailadres of dat wel klopt.

Specials

Festival aan de Werf
Holland Festival
Artikelen over Oerol Impressies van Oerol
Geluiden van Oerol
Onze speciale Oerolpagina
De Parade
Lowlands

Onderwerpen

Actie
Algemeen
Cabaret
CD en DVD
Circus en show
Dans
Festival
Jazz
Jeugd
Klassieke muziek
Locatietheater
Multimedia
Musical
Muziek
Nieuws
Opera en operette
Pop en rock
Straattheater
Toneel
Verwacht
Wereldmuziek

Cultuur op TV

Opium
Vrije Geluiden

Alle bloggers

Blog Aart Schutte
Blog Cornee Hordijk
Blog David Geysen
Blog Dorien Haan
Blog Hanneke en Jonas
Blog Joel de Tombe
Blog Karin Lambrechtsen
Blog Marijcke Voorsluijs
Blog Marina Kaptijn
Blog Marle en Clara
Blog Michael Varenkamp
Blog Moniek Poerstamper
Blog Noortje Herlaar
Blog Rembrandt Frerichs
Blog Suzan Seegers
Blog Tamara Schoppert
Blog Thomas Cammaert
Blog Tom Beek
Blog Ton van der Meer
Blog Willliam Spaaij
Blog Yonga Sun

Archieven

Sep 2014 Jun 2014 Jun 2013 Aug 2011 Jul 2011 Jun 2011 Mei 2011 Jun 2010 Mei 2010 Dec 2009 Nov 2009 Okt 2009 Sep 2009 Aug 2009 Jul 2009 Jun 2009 Mei 2009 Apr 2009 Nov 2008 Jun 2008 Apr 2008 Mrt 2008 Feb 2008 Jan 2008 Dec 2007 Nov 2007


Prikbord

Hier op het prikbord kan een flyer van uw voorstelling komen te staan.

Op ons prikbord in de rechterkolom van de voorpagina hebben we plaats voor de flyers van een beperkt aantal voorstellingen en concerten. Wilt u ook een flyer op ons prikbord plaatsen? Stuur uw beeldmateriaal en eventueel ander persmateriaal naar ons algemene mailadres en als (of zodra) er plaats is zullen we uw flyer op het prikbord zetten.

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Del.icio.us
  • Digg
  • Google
  • Technorati
  • eKudos
  • Facebook
  • Blogmarks
  • Furl
  • Live
  • NuJIJ
  • Slashdot

Onderwerp: NIEUWS

15 Mei 2007

GIRRRLPOWERR

Jazz at the Zoo: GIRRRLPOWERR

Op donderdag 17 mei a.s. (Hemelvaartsdag) presenteert Jazz At The Zoo wederom een bijzonder concert: “GIRRRLPOWERR”. Onder de bezielende leiding van drummer SHERRIE MARICLE treedt op THE DIVA JAZZ ORCHESTRA. Een orkest waarover men zegt:”&hellipsteeped in the history of jazz but infused with the progressive harmonies of today.” Speciale gast van het orkest is DK IBOMEKA waarover Geoff Chapman van de Toronto Star schreef: “His voice is big, his range is big “ and he is big&hellip but it is not his stature that you’ll remember after a performance, but the way he can project a song &hellip he has a fab future ahead of him.”. Denise Jannah zal wederom als gastvrouw de avond opluisteren.

Over het ontstaan van de stichting Jazz at the Zoo.
Ter ondersteuning van Artis heeft Artis voor het bedrijfsleven de mogelijkheid geschapen een dier te adopteren. Het bedrijf van onze voorzitter “ Van Roon, Saly & Partners Gerechtsdeurwaarders te Amsterdam “ heeft olifant Nikolai sinds zijn komst in Artis geadopteerd (vandaar de olifant in ons logo).

Nikolai is niet zo maar een olifant. Bij Artis speelt hij een leidende rol in het Europese fokprogramma voor Aziatische olifanten. De trieste realiteit is dat er over ongeveer 50 jaar geen in het wild levende Aziatische olifanten meer over zullen zijn. Daarom is Nikolai speciaal geselecteerd op zijn bloedlijn en hij is als jong mannetje naar Artis overgekomen uit Canada. Hij is inmiddels flink gegroeid en aan het puberen geslagen. Vorig jaar september had hij zijn eerste ‘pre must’. Om in begrijpelijke termen te blijven: de ‘must’ periode valt te vergelijken met de bronst.

In deze periode denkt een olifant maar aan een ding. Juist: datgene waar aan de meeste mannen denken en waarvoor hij naar Artis is gehaald. Een volwassen olifantenman (bul) is, als hij niet is geholpen (wat een woord eigenlijk), zeer chagrijnig en in de must zeer agressief en voor zijn verzorgers zeer gevaarlijk. Hij kan eigenlijk alleen bij de vrouwtjesolifanten (koe) als de koe ‘tochtig’ is. In deze periode van must wordt hij vaak apart gezet, waardoor hij nog chagrijniger wordt. Het olifantenverblijf van Artis is verouderd en voldoet niet aan de huidige denkbeelden over olifantenwelzijn. Als Nikolai nu in de ‘must’ komt wordt hij geparkeerd op een perkje dat in zijn beleving de grootte heeft van een postzegel. Gelukkig heeft Artis uitgewerkte plannen voor nieuwbouw, waaronder een ruim en modern olifantenverblijf. Voor deze plannen is echter zeer veel geld nodig. Komt dat geld er niet dan zou dat ‘einde Nikolai’ kunnen betekenen, iets wat Van Roon als adoptant natuurlijk graag wil voorkomen.

Twee jaar geleden was er een toevallige ontmoeting tussen Hans Loonstijn (o.a. bekend van de nachtconcerten Jazz at Tuschinski) en Paul van Roon. Goede herinneringen over oude tijden werden opgehaald. Hans Loonstijn organiseerde in de jaren tachtig onder de naam ‘Jazz In Party’ ook zeer kleinschalige jazzweekenden in Hotel Huis ter Duin te Noordwijk. De artiesten logeerden en aten in hetzelfde hotel als de gasten. Een bezetting van niet meer dan 400 man. Count Basie Orchestra, Sarah Vaughan, Milt Jackson, Buddy Tate, Al Cohn, Monty Alexander, Cedar Walton en niet te vergeten Scott Hamilton, kortom alle grote namen uit de jazzwereld van toen traden op. De artiesten noemden een optreden daar ‘the jungle’. De link tussen ‘the jungle’ en ‘the zoo’ werd snel gelegd en het idee voor Jazz At The Zoo was geboren: organiseer kleinschalige en zeer bijzondere concerten in Artis; maak er een unieke gebeurtenis van, zodat het voor sponsors aantrekkelijk wordt om hun naam aan ‘Jazz At The Zoo’ te verbinden en houd de toegangsprijzen relatief laag.

Een bestuur is niet compleet zonder penningmeester. Eugene Alyan, een ervaren bankier, maar vooral groot muziekliefhebber, werd voor deze moeilijke functie gevraagd. Zie daar, de stichting Jazz At The Zoo is compleet.

Informatie
Meer informatie vindt u op onze website www.jazzatthezoo.nl. Wij zijn er trots op dat Top Ticket Line (de organisatie met een verkoopsite waar ca 300.000 mensen per maand een bezoek afleggen) de kaartverkoop voor onze gehele serie doet via hun website www.topticketline.nl.


=================


(optioneel veld)
(optioneel veld)
Om geautomatiseerde spam in reacties te voorkomen stellen we je een eenvoudige vraag.

Reactiemoderatie staat aan op deze site. Dit betekent dat je reactie niet zichtbaar zal zijn, tot deze is goedgekeurd door een beheerder.

Persoonlijke info onthouden?
Kleine lettertjes: Alle HTML-tags behalve <b> en <i> zullen uit je reactie worden verwijderd. Je maakt links door gewoon een URL of e-mailadres in te typen.